Să povestim despre etapele vieții….
Programe bilingve RO-EN
Percepția copilului despre sine: apare nevoia de independență la școală, acasă. Încep mici furtuni emoționale înspre 11 ani, ca parte din intrarea în preadolescență. Copiii sunt
curioși, unii au inițiative și vor popularitate (își iau adesea modele de vârsta mult mai mare și nu neapărat pozitive) sau alții devin mai reținuți, complexați. Începe sa apară bullying-ul între copii dar și rezistența față de părinți / profesori.

Percepția părintelui: Părinții încep să fie interesați de implicarea copiilor în activități extracuriculare care, de multe ori, țin de pasiuni (alegeți întotdeauna pasiunile copiilor). În multe familii apar tensiuni, care să imprime răni ce se manifestă la copii prin apatie sau lipsa de implicare, asumare, responsabilitate sau respingere a inițiativelor părinților. Conștientizarea de către părinți a nevoilor și unicității dezvoltării zestrei genetice a copilului (cognitiv, afectiv, emoțional, ca personalitate) este o etapă și o necesitate în dezvoltarea întregului potențial al copilului în concordanță cu abilitățile și personalitatea, în ritmul propriu al fiecărui copil.
Percepția profesorului: uneori confundă extroversia manifestată de unii copii cu inițiativă sau nivelul de pregătire și introversia cu nesiguranță de sine. De asemenea, există tendința printre profesori să considere ca fiind inteligenți copiii ce obțin note mari sau care se specializează pe anumite materii evaluând greșit abilitățile și personalitatea copiilor care obțin rezultate de 7-8 (B) dar care pot integra ușor și logic informații din experiențele trăite. Profesorii nu sunt familiarizați neapărat cu tipurile de inteligență și cum pot preda (stilurile de predare versus stilurile de inteligență), aceeași informație în minim patru moduri diferite, așa încât informația și metoda să ajungă la fiecare copil.
În acest program copii experimentează prin acceleași metode experiențiale în mediu controlat și ghidat de practică, noi abilitați cognitive, sociale și emoționale, de relaționare
interpersonală. Se practică structurat și ghidat tehnici de observare – argumentare și comunicare corectă cât și de organizare, gestionare a conflictelor și eșecurilor.
Această dezvoltare de noi abilități pleacă în primul rând de la înțelegerea propriei personalități, a nevoilor personale și a celor din jur, a observării și identificării cauzelor și a
efectelor.
Sub-programe existente:
-„Learning by Doing” (12-24-36 sesiuni), cu următoarea tematică:
– Valorile si alegerile mele: referințe interioare și exterioare (3 sesiuni);
– Imaginea și încrederea în sine (4 sesiuni);
– Neînțelegeri, conflicte, bullying: agresor-victima-negociator sau manipulator (5 sesiuni);
-„Cine sunt eu”: Cele 15 legi ale dezvoltării personale (15 sesiuni);
-“Eu mă organizez”: metoda Feuerstein; percepție analitică, organizare și structurare, comparare si clasificare (min 16 sesiuni);
-“Gestionarea Eșecurilor”: 6 sesiunii.