12-18+ ani

I LEAD MY WAY

între autonomie, discernământ și leadership

„1 este un număr mult prea mic pentru a realiza ceva măreț!” - JC Maxwell

Programe bilingve RO-EN

Este o etapă de dezvoltare și schimbare pe toate palierele: fizic, hormonal, intelectual, emoțional, de imagine, de asumare etc. Este o etapă în care schimbările dese duc deseori la confuzie și agitație și pentru adolescenți dar și pentru profesori și părinți.

Percepția copilului: este o etapă de formare a identității fizice, sexuale, sociale. Nevoia de atenție, de validare, de apreciere de acceptare pot conduce spre atitudini potrivite dezvoltării armonioase dar pot fi și motor de determinat atitudini și comportamente deviante, excesive sau toxice. Consolidarea relațiilor, hainele, preocupările, capacitatea de a-și fixa singur obiective sau de a le asuma pe ale altora pot duce uneori la dezorientarea din a înțelege ce e bine și ce e rău. Din acest motiv educația prin învățare experimentală a valorilor, a modului de interacțiune, a tipologiilor de personalitate și modul de gestionare în situații toxice, de manipulare, de bullying, de presiune socială, de competiție, de dorința de afirmare, de stres – sunt direcții resimțite acut de adolescenți.

Percepția părintelui: părinții de adolescenți par adesea descurajați și într-o permanentă luptă. Tind să se vadă ca neapreciați, neînțeleși, depășiți de situația de a educa sau de a pune pe un făgaș adolescentul deoarece se lovesc de zid de respingere, negativism, neîncredere (firească la această vârstă). Pe de altă parte, mulți părinți doresc să își ajute copii sa aibă succes școlar și să dezvolte competențe și abilități utile în cariera de mai târziu (leadership, abilități antreprenoriale, relaționare, public speaking, debate, inteligența emoțională, gândire analitica, asumare, organizare, responsabilitate, managementul timpului, valori sănătoase, abilități de a învață ca să învețe, gândire rațională inductivă si deductivă etc.) deși singuri își dau seama că nu știu de unde ar trebui să înceapă, care este nivelul copilului lor față de alții, și care ar fi acțiunile / pașii următori.

Percepția profesorului: profesorii tind să facă o segregare majoră a adolescenților pe câteva criterii ce țin de implicare, de rezultate academice, disciplină, de atitudine. Însă adesea această segregare are și bias (eroare) nu din rea intenție ci din lipsă de cunoștințe și lipsă de corelare a stilului de predare și trăsăturilor proprii de personalitate cu trăsăturile de personalitate, a tipului de inteligență sau a stilului de învățare ale elevilor. De asemenea, cunoașterea propriilor limitări dar și propriilor abilități și modul în care predarea poate deveni facila prin învățare experimentală – ar ușura atât munca de pedagog dar ar reduce si stresul profesional și ar îmbunătăți rezultatele academice ale copiilor prin schimbarea atitudinii de poziționare față de sarcini.

Leadership-ul …un concept încă înțeles parțial sau chiar deloc …… este de fapt o stare naturală de a gestiona viața, cumulând practic toate abilitățile dobândite dar mai ales dezvoltând continuu puncte forte și abilități de organizare, relaționare si socializare; educația cu adevărat nu se încheie după școlaritate, EA INCEPE exact după aceasta perioadă. La fel ca metoda Feuerstein, Leadershipul a devenit program de studiu în numeroase țâri (peste 70), vezi „Leader In Me„

Începând cu 12 ani se dezvoltă flexibilitatea gândirii, se constată necesitatea dezvoltării în vocabular a motivației intrinseci; adolescenții devin capabili și deschiși la interpretare și transmiterea instrucțiunilor complexe; relațiile de familie, relații temporale; există o nevoie acută de a experimenta, descrie concepțiile și a ordona experiențele.

Tehnicile de joc experențial, dezbaterea și învățarea mediată contribuie la realizarea unor modele de relații stabile pot fi descrise și transpuse în reguli, pentru a descrie trecutul și anticipa viitorul, fiind realizată cercetarea sistematică. Se practică și exersează pentru a învăța gândirea logică și cea relațională, gândirea ipotetica trecând la comportament planificat și sistematic. Prin silogisme se învață discriminarea între concluzii valide și invalide, rezultate posibile și inevitabile și în final șabloane reprezentative: sarcini / jocuri / situații prin care viitorul adult trebuie să construiască mental un design, printr-o serie complexă de pași, suprapuneri de forme, logică, comparație, criterii conceptuale.

Rezerva un loc

Sub-programe existente:

Programul “ ICHOOSE”: 9-18 + (6 sesiuni) – „ Succes is a choice, SO make the choice that makes you succesfull” John Maxwell Acest program a fost creat pentru a oferi copiilor și adolescenților un mediu de practică a comunicării și a valorilor de leadership, John Maxwell asociind-se cu instituții educaționale din întreaga lume pentru a produce acest program ca mai apoi să fie transmis permanent și aplicat în viața de zi cu zi. Deoarece adolescenții de azi identifică leadership-ul cu poziția, abuzul de putere, corupția, puțini tineri având o gândire sănătoasă sau reală despre ce înseamnă leadership-ul: o atitudine permanentă în viața de zi cu zi, în primul rând.

In Grup: 4-10 persoane: facilitatorul încurajează comunicarea și dezbaterea personală, fără a critica, judeca sau evalua și
monitorizează intervențiile. Incită la acțiune și rezultate.

Modul 1:  Alegerile / Creșterea / Atitudinea / Angajamentul
Modul 2:  Relațiile / Caracterul / Iertarea / Stima de sine
Modul 3:  Responsabilitatea / Curajul /  Inițiativa / Prioritățile
Modul 4:  Disponibilitatea de Învățare / Auto-disciplina / Rezistența / Influența

-Leadership Game pentru adolescenți” 12-16 sesiuni: toată lumea are potențialul pentru a deveni un lider bun! Program de tipul jocului, în grupuri de min 4-6-10 persoane, pe teme de dezvoltare personală̆ socio-emotională, asumare, organizare, comunicare, valori și comportament spontan sau planificat, jocul ajută la conștientizări profunde invitând la acțiuni și abilități organizatorice intenționate (8 programe diferite). Leadership Game a fost creat pentru a-i ajuta pe adolescenți să-și recunoască̆ abilitățile de a conduce, să își îmbunătățească stima de sine și să învețe cum să servească̆ și să-își adauge valoare personală și celor din jur zilnic. De ce? „Pentru ca adolescenții nu sunt liderii de mâine, ei sunt liderii de azi,” spune Maxwell.Aceste principii de leadership funcționează la școală, acasă̆ si in comunitate. John spune: „Toți suntem lideri, pentru că toți influențam pe cineva.” Noi suntem de părere că tinerii pot fi o influentă pozitivă în viețile tuturor celor cu care au
contact.

-“I lead” 12-16 sesiuni: ateliere practice de învățare mediata Feuerstein și joc experimental construite pe nevoile specifice
vârstei. – “Dacă nu ești pregătit să vezi punctele forțe ale copilului, nu te atinge de neputințele lui.” – Reuven Feuerstein

Atelierele dezvoltă abilitățile de a face comparații, învăța organizat și integra informații separate prin similitudini și diferențe; dezvoltă logica, gândirea ipotetică și percepția analitică, prin exerciții ce învață diferențierea între sursele de referință interioare și exterioare.

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      Contact Us

      We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.